چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

سارقان مرموز رضاشهر ۱۰ روز پس از  آزادی دوباره دستگیر شدند

  • کد خبر: ۲۰۷۱۶۵
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
سارقان مرموز رضاشهر ۱۰ روز پس از  آزادی دوباره دستگیر شدند
جزئیاتی از پرونده «سارقان مرموز رضاشهر» که در زندان، نقشه سرقت هایشان را طراحی کرده بودند.

به گزارش شهرآرانیوز شب از نیمه گذشته بود، زمان هر چه به صبح نزدیک‌تر می‌شد، شلوغی خیابان‌ها نیز کمتر می‌شد و همان رفت‌وآمد‌های کم بیشتر به چشم می‌آمد، به‌ویژه به چشم مأمورانی که از خواب و زندگی‌شان زده بودند تا سرنخی از سارقان مرموزی بیابند که شبانه دخل خودرو‌های مردم را می‌آوردند. مأموران که در طول روز نتوانسته بودند سرنخ مهمی از سارقان کشف کنند، شبانه به خیابان آمده بودند.

مأموران کلانتری شهرک فراجا برای چندمین شب در منطقه وقوع جرم گشت‌زنی می‌کردند و هیچ تحرک مشکوکی نمی‌توانست از زیر تیغ نگاهشان دور بماند. آن شب مثل هر شب مأموریت آغاز شده بود که ناگهان نگاه افسران کلانتری بر روی خودرو پراید سفیدی که انگار بی‌هدف در بولوار شهرستانی می‌چرخید، خیره ماند.

اولین اقدام استعلام پلاک خودرو بود که مشخص شد این خودرو هفته گذشته در بولوار وکیل‌آباد به سرقت رفته است. دیگر جای درنگ نبود و افسران کلانتری فراجا مطمئن شدند که سوژه‌شان را به‌درستی شناسایی کرده‌اند. در ادامه با دستگیری و اعترافات صریح متهمان به ده‌ها فقره سرقت در مشهد، پرونده‌ای برای سارقان مرموز رضا‌شهر گشوده شد.

رفاقت شوم

یکی سی و دو ساله و دیگری سی‌و‌چهارساله بود. رفاقتشان از زندان آغاز شده بود. آن‌ها پیش‌تر به خاطر جرائمی که مرتکب شده بودند با دستور قضایی به زندان رفته بودند تا شاید در این دوران بتوانند به گذشته سیاهشان بهتر فکر کنند و برای آینده‌شان یک تصمیم جدی بگیرند. اما آن‌ها در تصمیمی اشتباه دوباره ثابت کردند که از گذشته‌شان و حتی زندان رفتنشان درس نگرفته‌اند.

دو متهم جوان در زندان برای خود نقشه‌ها کشیده و تنها منتظر لحظه آزادی‌شان بودند. با رهایی‌شان از محبس، تنها چند روز به خود فرصت تنفس در هوای آزاد را دادند و بعد از آن، ابتدا یک پراید از بولوار وکیل‌آباد دزدیدند و با همان خودرو سرقتی شب‌ها در خیابان‌های مختلف می‌چرخیدند و از خودرو‌هایی که تجهیزات ایمنی مناسبی نداشتند قطعه می‌دزدیدند و در فرصت مناسب این قطعات را در روزبازار‌ها می‌فروختند. به گفته خودشان پس از دستگیری دوباره در شش شب ۳۶ فقره سرقت کرده بودند.

فرار نافرجام

پیگیری پرونده «سارقان مرموز رضاشهر» با دستورات تخصصی سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد، آغاز شده بود. مأموران در گشت‌زنی هدفمند شبانه توانستند متهمان را سوار یک خودرو مسروقه در بولوار شهرستانی شناسایی کنند و بلافاصله برای دستگیری‌شان اقدام کردند. اما متهمان با مشاهده مأموران بلافاصله پا بر پدال گاز فشرده و با سرعت از صحنه گریختند.

عملیات تعقیب و گریز در خیابان‌های خلوت شب ادامه یافت. پس از ۱۰‌دقیقه تعقیب و گریز، متهمان خودرو را به خیابان صابر کشاندند، اما سرعت جنون‌آمیز کار دستشان داد و کنترل خودرو از دست راننده خارج شد و پس از برخورد با جدول حاشیه خیابان متوقف شد.

با متوقف شدن خودرو مأموران برای دستگیری متهمان اقدام کردند، اما متهمی که در صندلی شاگرد نشسته بود با سوءاستفاده از تاریکی شب توانست به کوچه‌پس‌کوچه‌ها بزند و بگریزد و مأموران توانستند راننده را دستگیر کنند. در بازرسی از خودرو تعدادی لوازم سرقتی از دیگر خودرو‌ها کشف شد.

سرقت از ۸ منطقه

متهم پس از انتقال به کلانتری شهرک فراجا در چند مرحله بازجویی در رویارویی با ادله و مستندات پلیس علاوه بر سرقت خودرو به ۳۶‌فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو طی شش‌شب گذشته در محدوده بولوار شهرستانی، اقبال، معلم، دانشجو، آموزگار، هفت تیر، صیاد و بولوار وکیل‌آباد با همدستی دوستش و فروش اموال مسروقه در بازار‌روز‌های حاشیه شهر مشهد اعتراف کرد.

متهم اطلاعات کاملی از همدستش به پلیس داد که بررسی‌ها نشان داد این متهم نیز سابقه‌دار است و تازه از زندان آزاد شده است. تحقیقات جامعی برای شناسایی متهم آغاز شد و او در یک پاتوق در محدوده بولوار طبرسی شمالی دستگیر شد و از این مکان نیز تعداد زیادی قطعات سرقتی خودرو شامل لاستیک، ضبط و پخش، باند و ساب کشف شد. پس از تشکیل پرونده برای این متهمان، آن‌ها برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->